• slide

Medical Taping

Wat is Medical Taping?Medical Taping.jpg

Medical Taping is een vorm van tapen waarbij elastische tape gebruikt wordt. Medical taping kan worden gebruikt voor verschillende toepassingen zoals houdingscorrecties, verminderen van ontstekingen of vochtophopingen en behandeling bij overbelasting. De elastische tape ondersteunt het spierstelsel, lichaamseigen genezingsprocessen en beïnvloedt de neurologische zonder de bewegingsvrijheid te beperken.

De achterliggende gedachte hierbij is dat spieren niet alleen invloed hebben op de bewegingen van het lichaam, maar bijvoorbeeld ook de bloedsomloop, het lymfestelsel en de lichaamstemperatuur beïnvloeden. Als de spieren niet goed werken, kan dat dus resulteren in uiteenlopende klachten en symptomen. Wanneer de niet goed functionerende spieren echter ondersteund worden met deze speciale elastische tape, zal dat het zelf herstellend vermogen van het lichaam stimuleren.

Met welke klachten kun je terecht bij ICL Fysio voor Medical Taping?

• Hooikoorts (ter vermindering van klachten)
  • Nekklachten (bij hoofdpijnklachten ter vermindering van)
  • Schouderklachten (bv. schouderluxatie)
  • Armklachten (bv. golf- of tennisarm)
  • Rugklachten (bv. lage rugklachten)
  • Menstruatiepijnen (ter vermindering van)
  • Beenklachten (bv. kruisbandblessures, lopersknie of zweepslag)
  • Enkelklachten
  • Houdingscorrecties

Medical Taping 2.jpgHooikoorts

Heb je last van hooikoorts klachten? Medical Taping wordt hierbij succesvol toegepast. Uit onderzoek is gebleken dat na een eerste keer tapen er al direct een positief effect merkbaar. Eventueel kan na één week nogmaals tape worden aangebracht om de klachten nog verder te laten afnemen. Geadviseerd wordt om de tape minimaal 5 dagen te laten zitten en na een week de volgende tape aan te brengen. Bij ICL Fysio kunt u een afspraak maken voor het aanbrengen van de tape. Hierbij zal er geen consult inrekening worden gebracht, enkel de kosten voor het gebruik van de tape.

Afspraak maken

Mocht u na het lezen van de bovenstaande informatie nog vragen hebben of wilt u een afspraak inplannen met een van onze fysiotherapeuten? Neem contact met ons op via 043-3473555 of stuur een e-mail naar info@iclfysio.nl.