• slide

Manuele therapie

Wat is manuele therapie?manuele therapie.jpg

Manuele therapie is een vorm van fysiotherapie gericht op het verhelpen van bewegingsstoornissen van gewrichten. Hierbij worden manuele technieken toegepast om gewrichten meer ruimte te geven en weer soepel te laten bewegen. Hierdoor kunnen pijnklachten afnemen en gaat bewegen weer makkelijker. Naast de manuele technieken zal de manueel therapeut u ook adviezen, oefentherapie en instructies geven om zo snel mogelijk verbetering van uw klachten te hebben.

Wanneer manuele therapie i.p.v. reguliere fysiotherapie?

Manuele Therapie is met name geschikt voor het behandelen van klachten die naast pijn, beperkingen opleveren ten aanzien van je bewegingsmogelijkheden. Het effect van manuele therapie merk je normaal gesproken direct; je houding en de functie van je gewrichten voelen duidelijk beter aan en bewegen gaat je makkelijker af.

manuele therapie 2.jpgMet welke klachten kun je terecht bij een manuele fysiotherapeut?

Je kunt met veel lichamelijke klachten naar een manuele fysiotherapeut. Maar met name bij onderstaande klachten kun je  beter naar een manuele fysiotherapeut dan een reguliere fysiotherapeut:

• Wanneer je hoofd- en nekpijn heeft die gepaard gaan met een beperking van de bewegingsmogelijkheden van de wervelkolom
  • Bij nek- en schouderklachten waarbij je uitstraling hebt tot in de armen
  • Klachten hoog in de rug met rib- en borstpijn
  • Je hebt lage rugklachten, eventueel met uitstralende pijn naar de benen
  • Bij bepaalde vormen van duizeligheid waar je last van krijgt wanneer je je nek beweegt
  • Kaakklachten, eventueel in combinatie met nekklachten

Vergoedingen en verwijzingen

Twijfelt u of u een verwijzing nodig heeft? Wij adviseren u graag.

Mocht u na het lezen van de bovenstaande informatie nog vragen hebben of wilt u een afspraak inplannen met een van onze fysiotherapeuten? Neem contact met ons op via 043-3473555 of stuur een e-mail naar info@iclfysio.nl.